Sommeren i år gikk alt for fort. Men nå er det ferie!

Denne sommeren har vært preget av jobb og helgeturer. Fint, men alt for fort unnagjort. Men i natt drar vi til Berlin og Praha! Se bilder fra sommeren i teksten og nederst!

De som følger denne bloggen har sikkert fått med seg at jeg har tatt en pause med skrivinga. Jeg gikk rett og slett litt lei, pluss at jeg syntes det kunne være en ide å bruke sommeren på noe helt annet. På toppen av det hele har jeg tenkt gjennom hva jeg skal gjøre ut av denne nettsida mi framover.

Siden jeg ikke har noen fast jobb, så har sommeren blitt brukt til å jobbe. Stort sett i dekkbransjen, men også med bobiler og campingvogner. Noen få journalistoppdrag har det også blitt. Ikke det at jeg ville gjort noe annerledes om jeg hadde hatt fulltidsjobb. Jeg liker best å ta ferie på våren og høsten. Grunnen er at jeg liker å reise når jeg har ferie, og sommrene i nord er jo litt av poenget med å bo her. Dessverre får man ikke i pose og sekk, derfor har det blitt til at jeg gjerne jobber om sommeren.

Å få til det var enkelt så lenge jeg var single, for da hadde jeg kun meg selv å ta hensyn til. Nå er jeg i et forhold, så det er slutt på aleneturene. Ikke at det er noe savn. Jeg kjente mer og mer på savnet etter å ha noen å dele opplevelsene med.

Så i natt drar vi til Berlin i fire dager, før vi tar toget til Praha, og blir der i fire dager. Det skal bli helt herlig å komme seg bort litt! Selv om det føles en smule råflott å ta ferie når man bare er i midlertidig jobb…

Men vi har reist litt i sommer også, men foruten en helgetur til foreldrene mine i Vesterålen, har det kunblitt dagsturer. Vi har vært på Batterie Dietl i Steigen (se hovedbildet), vi har vært på Blodveimuseet i Saltdal, og vi har vært på Keiservarden i Bodø. Jeg har også kjørt en traktor fra Leknes i Lofoten til Sulitjelma for svigers. Til sammen rundt 14 mil med ei snittfart på 28 kilometer i timen, pluss ei ferge fra Moskenes til Bodø på 3,5 timer. Det høres sikkert rart ut, men jeg syntes det var moro. Jeg har ikke kjørt så mye traktor akkurat, så det var en opplevelse. Men jeg er glad for at jeg tok turen over to dager, og ikke alt på en gang.

En stopp midt mellom Bodø og Fauske.

Hele turen ble forresten kjørt med en GoPro i frontruta, så jeg fikk laget en video fra turen. Leknes – Sulitjelma, minutt for minutt. Kanskje legger jeg den ut på YouTube etter hvert. Men det er til sammen over fem timer med video, så det tar noe jævlig med tid å få det lastet opp. Antakeligvis er det såpass sært at folk faktisk ville ha sett den.

Nå er jeg oppe hos foreldrene mine utenfor Sortland i Vesterålen. De bruker å passe kattene mine mens jeg er på tur, pluss at jeg kombinerer dette med å besøke dem, derfor blir jeg bort fra Bodø og jobb i to uker.

Så hva skjer utover høsten? Foruten en ny og slitsom dekksesong (det er tre uker med tolvtimersdager og MAAAAANGE dekk- og hjulskift), så blir det stand-up, skriving av blogg og trening. Jeg håper å gjøre noen reportasjer her på bloggen utover høsten, forhåpentligvis en gang i måneden. Jeg er ute etter interessante folk og opplevelser, og jeg satser på å sette meg selv litt på prøve. Dere får bare vente og se. Men jeg er mottakelig for tips, i alle fall så lenge det er i Salten-området eller Vesterålen/Lofoten.

Nå skal det pakkes litt videre. Klokken tre i natt drar jeg, så jeg håper på å få litt søvn i alle fall. Bare jeg ikke forsover meg…

En liten stopp på veien mellom Hovden og Nykvåg i Bø i Vesterålen.

På vei inn til Leknes med Widerøe for å hente traktoren.

På Mjelle med Frøya.

En liten tur til Sverige, der jeg fikk et brusbeger som matchet tskjorta mi.

Laksekontoret finner du i Beiarn. Har med Beiarnvelva å gjøre.

Posted in Bodø, personlig, reising, Sortland and tagged , , , .